fischertechnik en Scratch

Combineer de fischertechnik ROBO LT set met de visuele, eenvoudig te leren programmeertaal van Scratch. Het is erg gemakkelijk om motoren en licht indicatoren direct te bedienen met mini-schakelaars en fototransistoren. Met Scratch kun je je fischertechnik robot met eenvoudige opdrachten programmeren om complexe projecten uit te voeren. Deze programmeertaal is speciaal ontworpen voor leerlingen in de leeftijd van 8 tot en met 16 maar wordt gebruikt door mensen van alle leeftijden, vanaf de basisschool naar de universiteit!

Scratch is gratis en eenvoudig te integreren in je fischertechnik robotica set! Opmerking: experimentele uitbreidingen van Scratch, zoals fischertechnik ROBO LT, maken gebruik van het ontwikkelings platform - ScratchX.

Hoe werkt Scratch Programming?
Studenten gebruiken zowel Scratch en fischertechnik sets over meerdere vakoverschrijdende disciplines. Het is logisch om deze ongelooflijke technologieën te combineren om studenten te helpen wetenschap, technologie, techniek, wiskunde, taal kunst en nog veel meer te ontdekken!

Volg deze vijf eenvoudige stappen om te beginnen met het programmeren van uw fischertechnik ROBO LT set.

  • Sluit de ROBO LT set aan op de PC
  • Download en installeer de benodigde drivers 
  • Download het FTScratch programma en start FTScratch
  • (Let op: Dit programma vereist .NET framework 4, meestal geïnstalleerd op Windows-pc's)
  • Open ScratchX met de extensie (aanbevolen voor gebruik in Firefox of Chrome)
  • Start het programmeren!

Deze software is niet een vervanging van de uitstekende fischertechnik ROBO Pro software, maar het biedt de leerlingen een alternatieve aanpak van het fischertechnik programmeren met lagere toelatingseisen. Het Scratch platform kan een oplossing bieden die minder programmeer kennis vereist en biedt leerlingen meer interactieve soorten toepassingen aan.

Op de officiële FTScratch pagina vindt je alle commando's die je kunt gebruiken bij je fischertechnik ROBO LT set!